pátek 15. března 2013

Háčkovaný šátek na zimní kabát

V kalendáři se pomalu ale jistě blíží datum prvního jarního dne a zima přesto vystrkuje svoje drápky a ukazuje, co všechno dokáže. Tady to docela jde, teploty se většinou drží pod bodem mrazu, sněhu je maličko a tak se problém se závějemi z konce února zatím neopakoval. Sluníčko se snaží nás trochu ohřát a za okny se mu to docela daří, na nízké venkovní teploty však zatím nestačí.
V týdnu jsem vyprala háčkovaný šátek s tím, že už ho nebudu nosit a uložím ho. Mám ho už dvě zimy a ve větších mrazech ho ráda nosím na kabát, hned mi je tepleji. Návod na motivky vloček či hvězdiček mám z nějakého časopisu, háčkovala jsem z příze Dora háčkem č. 3,5. 
 
 
 
 
 
Jednotlivé motivky jsou v poslední řadě připojeny pevným okem k dalšímu. Tvar trojcípého šátku jsem upravila na "nedokončené"pončo, šátek dobře sedí a někdy ani cípy nezavazuji, stačí protáhnout knoflík od kabátu příslušnou mezerou mezi motivky.
 
 
 
Zbyl mi nějaký materiál a z něho mám háčkovaný klobouk - viz. příspěvek http://koralkydnu.blogspot.cz/2012/10/sedy-kloboucek.html a ještě se chystám uplést rukavice bez prstů a tak jenom doufám, že to do podzimu stihnu.
 
Přeji všem krásný a pohodový víkend. Zuzana

15 komentářů:

  1. Zuzko, šátek je moc pěkný, ale ten klobouček je super jednička. M

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. díky - však z toho klobouku mám sama radost - vloni jsem jich udělala pět:-) ahoj Zuzana

      Vymazat
  2. Týý jo... ten je fakt parádní! Se vždycky tluču do hlavy, proč já si háčkuju šátek z obyč sloupků, když je všude tolik krásných vzorečků:-))))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Ajko, všechny vzorečky mají základ řetízkové oko a nějaký sloupek:-) a nikdo už asi nic moc nového nevymyslí. díky a hezký víkend Zuzana

      Vymazat
  3. Zuzanko, šátkem si mi úplně vyrazila dech - popis na něj mám uložený, strašně se mi líbí, ale vždycky mě odradí to spojování motivků, jsi fakt dobrá!
    Moc krásné korálkování v minulém příspěvku - opravdu krásné dárky, bižu i ta vajíčka!
    Měj hezkou sobotu, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, motivky spojuji v poslední řadě pevným okem k vedlejšímu. Jde to docela rychle, jenom musíš mít "celou" práci s sebou a nemůžeš si uháčkovat několik tvarů do zásoby. Já zase hodně zvažuji, zda mám novou přízi "rozstříhat", ale stejně bych šátek asi nepárala:-) Ahoj a hezký víkend. Zuzana

      Vymazat
  4. nádherný vzorek..krásná práce. Já takové mít nemůžu jelikož jsem velice zimomřivá potřebuji dvě šály.Palestinu a ještě jednu pletenou hodně silnou šálu. Vypadám jako blázen, ale je mi teplo a o to jde :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky:-) I já mám v šatníku hodně teplé svetry, šály a čepice na období velkých mrazů. Letos jsem je nepotřebovala, hodně jezdím autem. Jinak nosím šálu omotanou tak, že mi jsou vidět jenom oči....hlavně, že nejsem nemocná:-) Poslední roky potkávám hodně lidí zachumlaných podobně a nijak mi to nevadí.

      Vymazat
  5. Tenhle šátek je nádherný! Taky bych ho nosila spíš podzim či na jaře, v zimě musím být pořádně zabalená. Tohle je krásná inspirace, ten si udělám:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana