pátek 22. března 2013

Přikrývka nebo polštářek?

Před lety jsem v jedné prodejně viděla přikrývku, která se dala složit do polštářku. Okoukla jsem princip skládání a přibližné rozměry, koupila dostatečné množství bavlněného krepu, z domácích zásob /ještě z dob, kdy se nenakupovalo ale shánělo/ připravila vatelín, usedla k šicímu stroji a měla "skládací" deky rovnou dvě. Hodně jsme je používali při cestách na dovolenou, ve dne ve tvaru polštářku a v noci se děti mohly přikrýt a za jízdy spát.
 
 
 
 
Deka má rozměry cca 140 x 200 cm a na jedné straně je našitá kapsa 46 x 47 cm rovněž vypodložená vatelínem.


 V kapse by se Maxovi líbilo, ale fotografovat se nechtěl.
 
 
Deka se přeloží na třetiny tak, aby kapsa byla nahoře.
 
 
Přikrývku dál skládáme tak, abychom později mohli kapsu přetáhnout přes složenou deku.
 
 
 
 
Pak stačí deku z kapsy vytáhnout......a tu pak převrátit zpátky. (Povrch složeného polštářku je vlastně vnitřek kapsy z pokrývky.)
 
 
 
Deky využíváme i dnes. Pro příležitostné přespání návštěvy, v chladnějších dnech k televizi, v létě místo peřiny. Krep se nemusí žehlit, deka je prací, poměrně lehká a dostatečně hřeje. Cenové náklady nebyly před lety tak hrozné, využila jsem i vatelín, který byl původně určený na zimní bundy.
 
Fotografie jsou z minulého víkendu, který nám  zpříjemnilo sluníčko. Přeji všem, aby i nastávající víkend byl plný slunečních paprsků a krásných společných chvil s rodinou.  Zuzana

13 komentářů:

  1. Supr, krep je dobrý materiál:-)

    OdpovědětVymazat
  2. hezký krep,taky mám ráda cíchy z krepu,je příjemný a Ty jsi šikulka.Návod na zajíčka tvořím,dodám rychle a děkuji za pochvalu u mne.Hezký večer a ještě hezčí víkend přeji.Ahoj Marcela

    OdpovědětVymazat
  3. moc dobrý nápad:))) a kocourek je krásný, miluju rezavé kočky!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. však jsem ráda, že jsem tenkrát tu deku viděla, už nám slouží hodně let a je to šikovné a ve složeném stavu i dobře skladné:-)

      Vymazat
    2. málem jsem ti ani nenapsala, že kocour váží kolem pěti kilo....a od špičky ucha po konec ocásku má jeden metr. Miluje zeleninu, hlavně květák.....syn ho přivezl z útulku a docela rychle se u nás zabydlel. Doma můžu mít na stole maso a vůbec si ho nevšimne, je to lovec a nosí mi živé myšky.....a když ho hladíš, tak udělá kotrmelec:-) Někdy si říkám, zda máme vychovaného kocoura nebo si on "vycvičil" mne:-) Jsem moc ráda, že ho máme a že je s ním stále legrace a plno různých zážitků. A to máme ještě jednoho kocoura a psa.

      Vymazat
  4. Zuzanko, máme takovou jednu v autě - je tedy jen fleecu a je na ní reklama firmy, kde jsem ji dostali, ale i tak, slouží dobře :o)
    Hezkou neděli, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé...to bych brala také, klidně i s reklamou. V době,kdy já je šila, tak fleec ještě moc nebyl a já byla ráda, že jsem našla uplatnění pro vatelín, který byl původně určený na zimní bundy a ty už se nevyplatilo šít doma:-)

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Jak píše Helenka, nebylo by marné upravit i kupovanou deku:-) například z obchodního domu, který je znám masovými kuličkami.....a já nějaké takové doma mám.....a kdybych jednu použila na kapsy.....to mám zase "brouka" v hlavě:-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana