neděle 10. ledna 2016

Čtenářská výzva 2016

Přemýšlela jsem, podle jakého klíče si v novém roce budu vybírat knížky v knihovně. Líbil se mi nápad s autory podle abeced a tituly podle písmen v roce 2014 - to jsem zvládla skoro všechno ve Velké čtecí výzvě pro rok 2014.

V loňském roce jsem si vybírala tituly podle slov v názvu knížky, dostala jsem se tak k několika autorům, jejich knížky se mi líbily a půjčila jsem si i další jejich díla.

Na internetu jsem našla stránky Čtenářská výzva 2016 a tak mám částečnou inspiraci vyřešenou.

Zadání
  1. Kniha začínající stejným písmenem jako tvé křestní jméno Koubková, Zuzana: Znesvěcený hrob
  2. Kniha poprvé vydaná v roce 2016 Pötzsch, Oliver: Katova dcra a ďábel z Bamberku
  3. Kniha z žebříčku 100 nejlépe hodnocených knih na DK Keyes, Daniel: Růže pro Algernon
  4. Kniha napsaná nebo inspirovaná skutečností Fournier, Jean-Louis: Kam jedeme, tati?
  5. Kniha, která byla přeložena do angličtiny Nesbo, Jo: Syn
  6. Kniha, která má méně než 200 stran Nesbo, Jo: Krev na sněhu
  7. Kniha, která byla zfilmovaná Genova, Lisa: Ještě jsem to já
  8. Kniha, která má více než 400 stran Vondruška, Vlastimil: Husitská epopej III
  9. Kniha od veřejně známé osobnosti (ne spisovatele) Millar, Paul: Skotsko po česku
  10. Kniha povídek Saunders, George: Desátého prosince 
  1. Kniha od českého autora Dousková, Irena: Hrdý Budžes
  2. Kniha od autora píšícího pod pseudonymem      Robb, J. D.: Očistím tě od hříchu
  3. Kniha autora oceněného Nobelovou cenou Kawabata, Jasunari: Hlas hory
  4. Kniha přečtená za jediný den  Boček, Evžen: Deník kastelána
  5. Kniha s číslem v názvu Hosseini, Khaled: Tisíce planoucích sluncí
  6. Oblíbená kniha tvého dětství Baar, Jindřich Šimon: Hanýžka a Martínek
  7. Kniha doporučená kamarádem Jackson, Lisa: Prokletí
  8. Kniha o přátelství Didierlaurent, Jean-Paul: Čtenář z vlaku v 6.27
  9. Populárně naučná kniha Williamsová, Donna: Nikdo nikde
  10. Kniha od autora mladšího 30 let Destin, Jonathan: Ten den jsem se rozhodl zemřít
Tak se těším, že budu mít ulehčený výběr, budu se inspirovat na uvedené stránce:-)
Jenom s bodem 3 asi bude problém, většinu z knih uvedených v žebříčku jsem už četla - třeba se v průběhu roku objeví něco zajímavého a splňující podmínku.

Mám ráda výzvy - jsou přínosem a posouvají mne dál - přidá se někdo?  Zuzana

9 komentářů:

  1. Už jsem si seznam zkopírovala. Budu vybírat jen autory, od nichž jsem ještě nic nečetla. Uvidíme :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Vzhledem k tomu, že bych se letos mohla dostat domů ,objednala si nyní sedm knih, dvě dostala k Vánocům a již druhou z toho budu mít přečtenou, přemýšlím, že se přidám. dvacet knih by se mi do kufru mohlo vejít, ne?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak se přidej:-) a já ti zase nějakou knížku klidně i pošlu - ono dvacet titulů bude něco hmotnit:-)

      Vymazat
  3. Zuzko,že by....a k bodu 3....co Povídání o pejskovi a kočičce:-)
    Hezký týden,Jitka

    OdpovědětVymazat
  4. Zuzko, asi po sto letech jsem se dala do čtení a tak jdu do toho, díky za tip, hezký den,
    Marcela

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana