středa 31. května 2017

WOODOVÁ Barbara

Americká spisovatelka historických a milostných románů. Narozena 30. ledna 1947 v anglickém Warringtonu. Dětství prožila v jižní Kalifornii. Po studiu francouzštiny a antropologie na vysoké škole ji okouzlilo cestování a dodnes projezdila téměř celý svět. Než v roce 1976 publikovala první knihu, vyzkoušela řadu profesí. Nejdéle pracovala jako sestra na chirurgickém oddělení nemocnice v Santa Monice, ovšem od roku 1980 se živí výhradně jako spisovatelka. Procestovala téměř celý svět, na svých cestách důkladně poznala řadu různých zemí a své bohaté poznatky vhodně uplatnila v literární tvorbě. Dodnes potěšila čtenáře bezmála dvěma desítkami románů, z nichž většina byla přeložena do více než 30 jazyků. Barbara Woodová nyní žije a tvoří v Riverside v Kalifornii.
Tři ze svých románů vydala pod pseudonymem Kathryn Harvey.

(text je z internetu)

Zlatá země
Mladičká Hannah Conroyová touží věnovat se lékařské profesi jako její otec, ale to je v Anglii poloviny devatenáctého století pro ženu nemyslitelné, a tak se po otcově smrti vydává do daleké neprozkoumané Austrálie, kde doufá začít nový život. Po počátečních přehmatech a zklamáních se jí v zemi, kde je o zdravotnickou péči nouze, přece jen zvolna daří prosadit se na jinak čistě mužském poli medicíny. Do jejího života však vstupuje také láska - nejen k nádherné australské přírodě, ale i ke dvěma mužům, kteří jsou rozdílní jako den a noc.
(text je z internetu)

1 komentář:

  1. Tak Woodovou jsem svého času četla hodně - začalo to na střední škole první knížkou a pak poračovalo dalšíma. Mám doma docela dost knížek od ní - jen jednu jsem zatím nedočetla do konce - je to Bílá žena - kupovala mi ji babička a mám ji od roku 2011 (tehdy se mi narodil prcek a já ho občas s knížkou v ruce uspávala na balkoně, začala jsem ji číst, přečetla pár stránek a odložila, po čase vrátila a opět odložila. Nějak se do ní nemůžu začíst). Dám ji asi ještě jednu šanci, zda se do ní z odstupem času opět začtu.
    Tereza

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu a za vložený komentář. Zuzana